close

這學期剛好在學馬來文,就順便跟大家介紹一首馬來文歌,這是馬來西亞歌后Siti Nurhaliza的成名曲,大概跟鄧麗君的月亮代表我的心一樣紅吧! 話說馬來文跟阿拉伯文的某些單字還真有某種程度的相似呢!! 

Begitu banyak cerita 有那麼多故事
Ada suka ada duka 有喜有悲
Cinta yang inginku tulis 我想寫下的愛
Bukanlah cinta biasa 不簡單的愛
Dua keyakinan beza 兩者的信念不同
Masalah pun tak sama 問題也不一
Ku tak ingin dia ragu 我不想他猶豫
Mengapa mereka selalu bertanya 為何他們常常問起


Cintaku bukan diatas kertas 我的愛不是紙上談兵
Cintaku getaran yang sama 我的愛同步地震動
Tak perlu dipaksa 不必強逼
Tak perlu dicari 不必尋覓
Kerna kuyakin ada jawabnya oh... 因為我相信會有他的答复
Andai ku bisa merubah semua 如果我能改變一切
Hingga tiada orang terluka 直到沒有人受到傷害
Tapi tak mungkin 可是不可能
Ku tak berdaya 我沒這種能力
Hanya yakin menunggu jawapnya 只能相信等待他的答复

Janji terikat setia 承諾緊瑣著忠誠
Masa merubah segala 時間改變了一切
Mungkin dia kan berlalu 他可能成為過去
Ku tak mahu mereka tertawa 我不想被他們取笑


Diriku hanya insan biasa 我本身只是一個普通人
Miliki naluri yang sama 擁有同樣的直覺
Tak ingin berpaling 不想回頭
Tak ingin berganti 不想被取代

Jiwa ku sering saja berkata 我的心靈常常對我說


Andai ku mampu ulang semula 如果我能夠重來
Ku pasti tiada yang curiga 我肯定不會有任何懷疑
Kasih kan hadir tiada terduga 關愛無須猜測地會存在
Hanya yakin menunggu jawapan 只能相信等待答案

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    蘇西 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()